| 17.09.2014

Festiwal whisky w Polsce. Pierwszy taki pokaz

Festiwal whisky w Polsce. Pierwszy taki pokaz
[fot: Warsaw Whisky Fest]

- Brakowało w Polsce wydarzenia, które ukazałoby to, co w świecie tego trunku najpiękniejsze – różnorodność gatunków, złożoność smaku, szerokie spektrum aromatów i barw. Bogata oferta festiwalu z pewnością zaspokoi nawet najbardziej wymagających smakoszy – ocenia Jarosław Buss, współorganizator Warsaw Whisky Fest i ekspert w dziedzinie whisky.

Polscy konsumenci stawiają? odważny krok w wyprawie po złoty trunek, co potwierdza 11. miejsce na świecie pod względem wielkości zakupów - według Scotch Whisky Association w 2013 r. do Polski trafiło 26,7 mln butelek o łącznej wartości 60 mln funtów.

Sprzedaż whisky w Polsce w ciągu ostatnich 10 lat rośnie w tempie 20 procent rocznie. Dzisiaj whisky nadal pozostaje liderem wzrostu. Rynek notuje regularny przyrost zainteresowania i według najświeższych danych wynosi 2,5 proc. na świecie, a w Polsce odpowiednio 39 proc.

Spiralę złotego trunku nakręca w naszym kraju ponad 100 procentowy wzrost sprzedaży whisky typu Single Malt. Nie dziwi zatem fakt, że to właśnie ten segment stanowić będzie oś odbywającego się w 25–26 października 2014 festiwalu Warsaw Whisky Fest.

Wśród potwierdzonych dotychczas wystawców Warsaw Whisky Fest znajdują się między innymi eksperymentatorzy ze szkockiej firmy Compass Box Whisky Co., awangarda nowoczesnego podejścia do produkcji whisky – Matisse Spirit Company, pierwsza wytwórnia whisky na Tajwanie – Kavalan, a także uosobienie harmonii – słynna japońska firma Suntory.


Warsaw Whisky Fest/Kavalan

Na dwa miesiące przed festiwalem, na pokaźnej lista firm gotowych do dialogu z polskimi miłośnikami whisky wciąż poszerza się o kolejnych znamienitych producentów, co czyni Warsaw Whisky Fest jednym z najważniejszych wydarzeń w sferze polskiego rynku whisky.

| 17.09.2014

Udostępnij

Najnowsze galerie