2015-01-16 06:43:00

Wykonasz te ćwiczenia? Tak ci się tylko wydaje

1/6
Ćwiczenia na ławce są proste i bezpieczne - przekonują eksperci.
fot: Fotolia

Dobrą ławkę do ćwiczeń kupisz za mniej niż sto złotych. Decydując się na nią aranżujesz w domu małą siłownię. Szkoda ci pieniędzy? Nie zniechęcaj się. Czasem wystarczy trochę pomysłowości podczas treningu w parku.

Można wyróżnić trzy rodzaje ławek: prostą, skośną oraz regulowaną. Pierwsza jest zawsze skierowana poziomo do podłogi. Służy do najprostszych ćwiczeń, pozwala na zmianę wysokości nad ziemią. Skośna umożliwia zróżnicowanie kąta nachylenia. Dzięki temu można skupić się na różnych partiach mięśniowych i zwiększyć poziom trudności wykonywanych ćwiczeń. Ławka regulowana łączy zalety obu produktów.

Najlepiej wybrać tą ostatnią. - Można na niej wyćwiczyć właściwie wszystkie grupy mięśniowe - przekonuje trener Norbert Gotz. - Używając zewnętrznego obciążenia dodatkowo utrudniamy trening. W tym celu najlepiej dokupić hantle. W niektórych ćwiczeniach można je zastąpić butelką wody.

- Często polecam ten sprzęt, szczególnie osobom, które rozpoczynają swoją przygodę z siłownią - zdradza trener Mateusz Panek. - Ćwiczenia są proste i bezpieczne. Łatwo je zapamiętać, więc można je powtórzyć w domu. Właściwie każdy może stworzyć swoją małą siłownię, bo ceny rozpoczynają się już od 80 złotych.

Co z przeciwskazaniami? - Zrezygnować powinny osoby mające problem z kręgosłupem i stawami. Nawet jeśli nic nam nie dolega, przed pierwszym razem najlepiej sięgnąć po radę trenera. Będzie bezpieczniej, a efekty będą lepsze - dodaje.


Zachwyć sześciopakiem. Na następnej stronie poznasz proste ćwiczenia

Damian Tomczyk

Damian Tomczyk | 16.01.2015

Udostępnij

Najnowsze galerie