/ PAP Lifestyle | 12.11.2014

Szkoła dla YouTuberów. To nie żart

Szkoła dla YouTuberów. To nie żart
[fot: PAP/EPA]

Miliony odsłon to marzenie każdego szanującego się YouTubera. W ich codziennej pracy liczy się nie tylko pomysł i treść, ale również sposób przekazywania jej widzom. Tu z pomocą spieszy YouTube Creator Space.

- Położony w sercu Londynu YouTube Creator Space jest miejscem, w którym społeczność twórców wideo z Europy i całego świata ma dostęp do najnowszego sprzętu audio, wizualnego i służącego do edycji, może nauczyć się nowych umiejętności oraz współpracować ze sobą. Przestrzeń składa się z w pełni wyposażonych pomieszczeń do produkcji i postprodukcji, z których Youtuberzy mogą korzystać za darmo - wyjaśnia Richard Schuster z zespołu YouTube Creator Space w Londynie. Podobne przestrzenie YouTube powstały w Los Angeles, Tokyo oraz niebawem w Nowym Jorku.

To miejsce gdzie YouTuberzy nie tylko mogą dzielić się swoimi doświadczeniami, ale również mogą korzystać z profesjonalnego sprzętu i wiedzy, która umożliwia uatrakcyjnianie ich kanałów i kreowanych przez nich treści.

- Twórcy treści wideo są sercem YouTube. Coraz więcej z nich regularnie tworzy nowe odcinki popularnych programów. Kanał o największej liczbie subskrypcji - PewDiePie, który jest dziełem szwedzkiego miłośnika gier komputerowych, zgromadził już ponad 30 milionów stałych widzów. YouTube Space to miejsce, gdzie twórcy mogą pracować nad nowymi treściami i eksperymentować, a tym samym rozwijać swoje kanały. Chcemy, aby YouTube był najlepszym miejscem, gdzie można tworzyć i udostępniać świetne wideo, odkrywać swoje talenty oraz kontaktować się z fanami - podkreśla Richard.

Z możliwości korzystania z warsztatów w Londynie miała Ewa Grzelakowska-Kotoglu autorka kanału Red Lipstick Monster, na którym prezentuje techniki robienia makijażu, recenzje produktów kosmetycznych i materiały na temat piercingu. Ewa wraz z czterema innymi twórcami z Polski uczestniczyła jednej z pierwszych edycji YouTube Akademy, czyli tygodniowych szkoleń dla obiecujących twórców.

- Najbardziej wartościowe było to, że wszystko, o czym słyszeliśmy, mogliśmy także testować na bieżąco. Uczyli nas ludzie, dla których sztuka filmowania oraz YouTube nie stanowią tajemnic. To wielki komfort być tak blisko profesjonalistów. Żaden przeciętny człowiek nie ma także możliwości testowania takiej ilości sprzętu i to przez tydzień. Pobyt w YouTube Creators Space był dla mnie wielkim wyróżnieniem, tym bardziej, że mój kanał miał wówczas zaledwie 3 miesiące. Przed wyjazdem padały czasami pytania od internautów kim jestem i co robię na YouTube. Po kilku miesiącach już nikt nie miał takich wątpliwości - wspomina Ewa Grzelakowska-Kotoglu.

Jednak z możliwości, jakie daje ta kreatywna przestrzeń może za darmo korzystać każdy twórca, którego kanał na YouTube ma przynajmniej 5 tys. subskrybentów oraz potencjał. Każdy, kto chce odwiedzić YouTube Creator Space, musi złożyć wniosek online.

Takie miejsce jest odpowiedzią nie tylko rosnącą liczbę kanałów na youtubie, ale przede wszystkim wskazuje na ogromny potencjał jaki tkwi w młodych twórcach. Często ich kanały to również dochodowy biznes i szansa na zaistnienie.

- YouTube to coś zupełnie innego niż telewizja, możemy to nazywać platformą społecznościową służącą się do dzielenia i odkrywania wideo, ale to nie wyjaśnia w całości tego czym jest serwis. Dzięki opcji subskrypcji każdy użytkownik może stworzyć coś na wzór własnej ramówki, ale na tym analogie się kończą. Twórcy YouTube muszą być w stałym kontakcie ze swoimi użytkownikami, podstawowym wyznacznikiem serwisu jest ciągła interakcja z oglądającymi, użytkownicy oglądają wideo kiedy i jak chcą, niezależnie od urządzenia, a twórcy stosują zupełnie inne sposoby by do swoich odbiorców dotrzeć - podkreśla Schuster.

Zatem co decyduje o sukcesie kanału? Nie da się ukryć, że na YouTube są prawdopodobnie miliony różnych kanałów, jednak tylko niektóre osiągają sukces i milionowe odsłony.

- Do sukcesu kanał na YouTube potrzebne są zarówno czynniki związane z osobowością autora, jak i aspekty techniczne jego filmów. Jakość prezentowanych treści jest bardzo istotna - jeszcze ważniejsze jest jednak to, jak będzie ona przedstawiona. Charyzmatyczny prowadzący odgrywa kluczową, pierwszoplanową rolę w tym, jak kontent jest odbierany przez widzów i czy będą oni chcieli wracać na dany kanał w przyszłości. To w charyzmie twórcy tkwi siła kanału - w największym stopniu decyduje ona o tym, czy materiał będzie interesujący dla odbiorców. Dobry twórca będzie potrafił przedstawić tworzoną przez siebie treść z pomysłem, w sposób inny niż wszyscy. Czasami wychodząc z nowatorskimi koncepcjami na prezentację materiału, niekiedy w formacie, którego dotychczas nie można było zobaczyć - podkreśla Ewa Grzelakowska-Kotoglu.

- Twórcy wideo, którzy w przyszłości mogą odnosić sukcesy: komedianci, vlogerzy, piosenkarze, muzycy, tancerze, aktorzy, reżyserzy i producenci, dziś doskonalą swoje rzemiosło na YouTube. Chcemy, aby coraz więcej z nich rozwijało się na YouTube, zmieniając swoje hobby w karierę lub nawet przedsięwzięcie biznesowe. Z tego właśnie powodu 25 lipca 2012 r. uruchomiono przestrzeń Creator Space w Londynie, która nieustannie służy rosnącej grupie twórców - wyjaśnia Richard Schuster.

/ PAP Lifestyle | 12.11.2014

Udostępnij

Najnowsze galerie