/ PAP Lifestyle | 16.10.2014

Tak się dziś kreuje trendy

Tak się dziś kreuje trendy
[fot: PAP/EPA]
Agnieszka Świst-Kamińska określa siebie jako pierwszą coolhunterkę w Polsce. Analizując przeszłość i teraźniejszość, przewiduje trendy w różnych dziedzinach, nie tylko modzie. Dzisiejszy mężczyzna przypomina dandysa z epoki romantyzmu - dzieli się jedną z obserwacji.

Kim jest coolhunter?

Agnieszka Świst-Kamińska: Coolhunter łączy potrzeby konsumenta z potrzebami dużych koncernów. Dzięki jego pracy na rynku pojawiają się produkty i usługi, które zdobywają uznanie klientów i mają szansę na rynkowy sukces. Trendsetter wyszukuje trendy, które istnieją w danym momencie, a coolhunter analizuje przeszłość i teraźniejszość, by na tej podstawie przewidywać przyszłość. Referuje później firmom, w jaką stronę może pójść dany trend.

Czy możesz dać przykłady pracy coolhuntera?

Z pracy coolhunterów korzystał m.in. McDonald's. Do niedawna ta sieć restauracji kojarzyła się przede wszystkim z dwoma kolorami - czerwonym i żółtym. Czerwień symbolizuje energię, a żółty radość. Jeszcze w latach 90. ludzie chętnie przychodzili do McDonald'sa, nie zastanawiając się, że serwowane tam jedzenie może być niezdrowe. Gdy w końcu konsumenci zaczęli odżywiać się bardziej świadomie, firma za radą coolhunterów, postawiła na zmiany. We wnętrzach restauracji zaczęły rządzić zieleń i brąz. Dlaczego? Zieleń kojarzy się ze zdrowiem, a brąz z bezpieczeństwem.

A jakiś przykład z branży mody

Jednym z ostatnich przebojów są kolorowe spodnie - żółte, zielone, błękitne, itd. Do tego biała koszula i marynarka w ciemnym kolorze, np. granatowym. U panów lansowana jest też kamizelka w kratę. Przesuńmy się przez epoki. Kiedy była taka moda? Ten trend był wprowadzony w romantyzmie. Były żółte spodnie, ciemny frak i kamizelka. Co robią firmy? W momencie, kiedy nie ma jakiegoś trendu przez ileś lat, podają go trochę w inny sposób. Moda zawsze zatacza krąg, dlatego jako coolhunter muszę znać jej historię.

Czy wypatrzyłaś ostatnio coś, co może niebawem stać się bardzo modne?

Bardzo zaintrygował mnie hiszpański projektant Manel Torres, który tworzy kreacje spryskując ciało specjalnym sprayem. Ten środek w kontakcie z ciałem zamienia się w tkaninę. Tak powstałe ubranie można później zdjąć, a nawet uprać. Technologia lansowana przez Torresa może stać się hitem.

Oprócz tego, że jesteś coolhunterką, prowadzisz Szkołę Męskiego Stylu. Co oferujesz swoim uczniom?

Oprócz warsztatów stylizacji, w ofercie szkoły panowie znajdą szereg innych zajęć. Mogą podszkolić się z zasad etykiety czy poszerzyć wiedzę na temat dóbr luksusowych i sztuki. Swoją wiedzą dzielą się z nimi trener rozwoju osobistego, lekarz, fizjoterapeuta, mistrz kulinariów Z moją szkołą współpracuje wielu ekspertów. Dzięki nim panowie mogą doskonalić się na wielu płaszczyznach.

Agnieszka Świst-Kamińska
Coolhunter, doradca do spraw wizerunku, stylistka. W 2014 r. założyła Szkołę Męskiego Stylu. Prowadzi szkolenia z zakresu coolhuntingu. Kształciła się m.in. w Central Saint Martins w Londynie. Pochodzi z Gdyni.

/ PAP Lifestyle | 16.10.2014

Udostępnij

Najnowsze galerie