/ PAP Lifestyle | 5.01.2015

Wystarczy garść dziennie, aby zrzucić oponkę

Wystarczy garść dziennie, aby zrzucić oponkę
[fot: Steffen Zahn/Flickr.com/CC BY 2.0]

Zaletą orzechów są nie tylko walory smakowe, orzechy wpływają także na koncentrację i pamięć. Wystarczy garść dziennie, aby zminimalizować uczucie głodu i warstwę tłuszczu w okolicach brzucha - przekonują naukowcy.

Codzienna porcja orzechów zamiast ciastek pozwala skuteczniej kontrolować cukrzycę typu 2, nie powodując przy tym wzrostu wagi - informuje naukowcy. Niesolone orzechy, spożywane na surowo lub po uprażeniu pozwalają lepiej regulować poziom cukrów i cholesterolu.

Ale utrata wagi to nie jedyna korzyści z jedzenia migdałów, orzechów włoskich, orzechów nerkowca, owoców leszczyny, czy pistacji. Orzechy podnoszą poziom serotoniny w organizmie, która zarówno zmniejsza apetyt, jak i znacząco poprawia nastrój.

W połączeniu z zawartym w niektórych orzechach kwasem alfa-linolenowym, chroni serce w okresie silnego stresu. Stres łagodzą także migdały, które są bogatym w witaminę E, B i magnez antyoksydantem wzmacniającym układ odpornościowy.

Orzechy nie bez przyczyny są też nazywane pożywieniem dla mózgu. Warto podkreślić przede wszystkim dobroczynny wpływ orzechów włoskich na sprawność umysłową, koncentrację i pamięć. Regularne ich spożywanie spowalnia procesy starzenia komórek nerwowych.

W poszukiwaniu orzechowych smaków przygotujmy z nich batoniki. Będą świetną przekąską nie tylko na podwieczorek, ale przydadzą się np. podczas zimowego biegania.

Do przygotowania batoników potrzebujemy: 1,5 szklanki płatków owsianych, 1 szklankę orzechów włoskich, 1 szklankę daktyli, namoczonych przez 2 godziny w zimnej wodzie, 3 czubate łyżki masła orzechowego, 3 łyżki miodu. Można dodać też suszone owoce, kawałki czekolady, migdały.

Daktyle odcedzamy i miksujemy na gładką masę. Płatki owsiane wcześniej prażymy na suchej patelni, aż się zezłocą. Miód i masło orzechowe podgrzewamy na małym ogniu, by się połączyły. Składniki mieszamy razem, wkładamy do niewielkiej formy wyłożonej papierem do pieczenia. Chłodzimy w lodówce, najlepiej zostawić na noc. Kroimy ostrym nożem na prostokątne kawałki.

/ PAP Lifestyle | 5.01.2015

Udostępnij

Najnowsze galerie